سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به مردى که از او خواست تا پندش دهد فرمود : ] از آنان مباش که به آخرت امیدوار است بى آنکه کارى سازد ، و به آرزوى دراز توبه را واپس اندازد . در باره دنیا چون زاهدان سخن گوید ، و در کار دنیا راه جویندگان دنیا را پوید . اگر از دنیا بدو دهند سیر نشود ، و اگر از آن بازش دارند خرسند نگردد . در سپاس آنچه بدان داده‏اند ناتوان است ، و از آنچه مانده فزونى را خواهان . از کار بد باز مى‏دارد ، و خود باز نمى‏ایستد ، و بدانچه خود نمى‏کند فرمان مى‏دهد . نیکوان را دوست مى‏دارد ، و کار او کار آنان نیست و گناهکاران را دشمن مى‏دارد ، و خود از آنان یکى است . مرگ را خوش نمى‏دارد ، چون گناهانش بسیار است و بدانچه به خاطر آن از مردن مى‏ترسد در کارست . اگر بیمار شود پیوسته در پشیمانى است ، و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانى . چون عافیت یابد به خود بالان است ، و چون گرفتار بلا شود نومید و نالان . اگر بلایى بدو رسد ، به زارى خدا را خواند ، و اگر امیدى یابد مغرور روى برگرداند . در آنچه در باره آن به گمان است ، هواى نفس خویش را به فرمان است ، و در باره آنچه یقین دارد در چیرگى بر نفس ناتوان . از کمتر گناه خود بر دیگرى ترسان است ، و بیشتر از پاداش کرده او را براى خود بیوسان . اگر بى نیاز شود سرمست گردد و مغرور ، و اگر مستمند شود مأیوس و سست و رنجور ، چون کار کند در کار کوتاه است و چون بخواهد بسیار خواه است . چون شهوت بر او دست یابد گناه را مقدّم سازد ، و توبه را واپس اندازد و چون رنجى بدو رسد از راه شرع و ملّت برون تازد . آنچه را مایه عبرت است وصف کند و خود عبرت نگیرد ، و در اندرز دادن مبالغه کند و خود اندرز نپذیرد . در گفتن ، بسیار گفتار ، و در عمل اندک کردار در آنچه ناماندنى است خود را بر دیگرى پیش دارد ، و آنچه را ماندنى است آسان شمارد . غنیمت را غرامت پندارد و غرامت را غنیمت انگارد . از مرگ بیم دارد و فرصت را وامى‏گذارد . گناه جز خود را بزرگ مى‏انگارد و بیشتر از آن را که خود کرده ، خرد به حساب مى‏آرد ، و از طاعت خود آن را بسیار مى‏داند که مانندش را از جز خود ناچیز مى‏پندارد . پس او بر مردم طعنه زند و با خود کار به ریا و خیانت کند با توانگران به بازى نشستن را دوست‏تر دارد تا با مستمندان در یاد خدا پیوستن . به سود خود بر دیگرى حکم کند و براى دیگرى به زیان خود رأى ندهد ، و دیگران را راه نماید و خود را گمراه نماید . پس فرمان او را مى‏برند و او نافرمانى مى‏کند . و حق خود را به کمال مى‏ستاند و حق دیگرى را به کمال نمى‏دهد . از مردم مى‏ترسد ، نه در راه طاعت خدا و از خدا نمى‏ترسد در راه طاعت بنده‏ها . [ و اگر در این کتاب جز این گفتار نبود ، براى اندرز بجا و حکمت رسا ، و بینایى بیننده و پند دادن نگرنده اندیشنده بس مى‏نمود . ] [نهج البلاغه]
وبلاگ پایگاه خبری
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» این نوشتار مسیر را از لسان

این نوشتار مسیر را از لسان مقام عظمای ولایت باز تعریف می نماید، مقام معظم رهبری فرمودند:
1) بسیج متن ملت است:
«بسیج متن ملتی است که در مراکز نظامی واجتماعی و دینی و آموزشی حضور دارد، بسیج متن ملتی است که درسایه آموزش، سلاح به دست گرفته و در وقت نیاز کشور، همراه نیروهای مسلح بیشترین و سنگین ترین بار را بدوش می گیرد، چنانچه در دوران جنگ دیده شد»
2) بسیج تکلیف گرا و وظیفه محور است:
بسیج یعنی حضور در میدانهایی که نظام اسلامی، وظیفه انسانی و الهی و نیازهای کشور، حضور او را در آن میدانها، لازم می داند و او را به آنها فرا می خواند.»
3) بسیج الگوی ملتهای دیگراست:
«بسیج یکی از برجسته ترین مسائلی است که حکمت امام بزرگوار درآن، آشکار شد و بی تردید بسیج مانند هرحرکت خردمندانه ملت ایران که بر اسلام و مبانی منطقی استوار باشد، برای ملتهای دیگر یک الگو و سرمشق خواهد بود و تبلیغات خصمانه استکبار نمی تواند مانع از الگوپذیری ملتها از انقلاب اسلامی شود.»
4) عرصه حضور بسیج، نیاز و مصالح کشور است:
«ولی امر مسلمین در مقاطع مختلف ویژگی های بسیج و مصادیق شایسته آن را مورد اشاره قرارداده و چنین توصیف می نماید «بسیجی هر یک از آحاد ملت است که در هرجایی که به حضور او نیاز هست آماده باشد» «بسیجی بودن، یعنی فعال بودن، در میدان عمل رفتن، تن به حادثه دادن، خالص بودن، برای اهداف متعالی کار کردن، سرما وگرما را تحمل می کند و از لذتهای شیرین زیر دندان هر انسان براحتی چشم می پوشد. بسیجی آرمانگرا و با اخلاص و با گذشت و در هر میدانی تن به کار بده است.»
5) بسیجیان با ارزش ترین افراد جامعه هستند.
«درهر مجموعه ای که افراد آن عضو بسیج هستند، از جهت خدمت به انقلاب نسبت به دیگران برتر و مقدم ترند زیرا هرگاه خطری نظام را تهدید کند، سینه بسیجی سپر انقلاب خواهد شد. بنابراین هر کس وارد این عرصه شد، با ارزش ترین افراد جامعه است و باید به این توفیق افتخار کند. من هم افتخار می کنم که یک بسیجی باشم، بعنوان یک بسیجی، هر جا که انقلاب به وجود من نیاز داشته باشد، حاضرم خدمت کنم، همه باید به این عضویت افتخار کنیم، چون اساسی ترین کار انقلاب را بسیج انجام می دهد.»
6) بسیج یعنی حضور مقتدرانه مردم:
«بسیج به معنای حضور سازمان یافته و مقتدرانه مردم در صحنه های انقلاب و کنترل کننده اوضاع و مقابله کننده با معار ضین انقلاب است.»
7) بسیجی یعنی آمادگی برای جهاد و فداکاری:
«آماده بودن برای فداکاری درراه خدا درجایی که خداوند متعال اراده فرموده است کار اصلی بسیج محسوب می شود و برای این منظور، نیروهای بسیجی باید دشمنان گوناگون خارجی و داخلی خود را که چهره نفاق آلودی دارند به خوبی بشناسند و مانند بنیان مستحکمی در برابر آن بایستند.»6
8) بسیجی مدافع اسلام و قرآن و نظام اسلامی است:
«دفاع از این نظام، اولین و مقدس ترین و واجب ترین فرائض ملت ایران است و بسیجی کسی است که سینه اش را سپر می کند و با هر وسیله ای که در اختیارش باشد، دفاع از انقلاب را بعهده می گیرد، چون درحقیقت، از اسلام و قرآن دفاع کرده است.
9) بسیجی نجات بخش است:
«بسیجی بلند همت است، خواسته های او بزرگ، درحد اعتلای کشور است، خواسته او نجات همه آحاد بشر در رفع فساد و فقر و تبعیض و بی عدالتی و سلطه دشمن است، او از اینکه زیر پرچم آمریکا یا دیگر قدرتهای بیگانه زندگی بکند و مثل حیوانات بچرد، بیزار است. برای اوفرق می کند و مهم است که چه کسی به کشور او فرمان براند، یک انسان فاسد و فاسق و فاجر و مزدور بیگانه یا بندگان صالح خدا، او به اینکه در خانه و در محیط زندگی او حکومت الله مستقر باشد یا حکومت دشمنان الله اهمیت می دهد، لذا برای اینکار می ایستد.»
10) سیراب کننده روح هیجان طلب جوانان:
«روح هیجان طلب جوان، اگر بنا باشد در راه سازنده، در اه ایمانی، در راه سالم، درراهی که می تواند برای کشور مفید واقع بشود، به کار بیفتد، چه سازمانی مهمتر و مطمئن تر از سازمان بسیج است.» 9
11) بسیج مایه امید و دلگرمی رهبر و ملت:
«مقام معظم رهبری با بر شمردن ویژگی های برجسته فرهنگ و تفکر بسیجی و توصیف محبت آمیز و امیدوارکننده بسیجیان در این راستا تصریح نمودند:
«بسیجیان جوان، گلهای بوستان انقلاب، نیروی حیاتبخش انقلاب و مایه امید و دلگرمی ملت و رهبر انقلابند.»



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدیس صارمی ( چهارشنبه 98/9/13 :: ساعت 12:18 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مهم ترین وظایف دولت در اقتصاد مقاومتی
بسیج تمامنشدنی میباشد
این نوشتار مسیر را از لسان
سازمان و ساختاراصلی بسیج
فلسفه تشکیل بسیج
محفل کتابخوانی کتاب در ثریا
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 3354
» درباره من

وبلاگ پایگاه خبری

» آرشیو مطالب
آذر 98

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب